ایا واقعا تردد شبانه و فعالیت كاميون های سنگین حمل نخاله و مصالح موجب افزایش آلودگی می باشد؟

نائب رئیس محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست اظهار‌کرد : فعالیت كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در آخرها شب , مبداء مهمی در افزايش ذرات آویزان شهر تهران میباشند .

افزایش الودگی در پی تردد کامیون های حمل نخاله

به نقل از خبر نگار تیم اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; سعید متصدی نائب رئیس محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست در شبکه تلگرامی خویش نوشت : ممنوعيت حركت كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در ساعت ها روز باعث كاهش غلظت ذرات معلق آلاینده می شود .
در آخرها شب و هنگام فعاليت های تأمين مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله بوسیله كاميون‌های فرسوده و گازوئيلی , پيك ذرات آویزان فرآیند افزايشی داراست كه این فرمان مرجع مهمی در افزايش ذرات آویزان در شهر تهران به حساب آورده می شود .
براساس ضابطه , هدایت رفت و آمد كاميون‌های در جهت تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله , وظيفه شهرداری‌هاست و بايد فعاليت آنها در قالب شركت‌های ثبت شده مديريت شود .

حمل نخاله و مصالح حمل نخاله ساختمانی آشنایی با ضایعات ساختمانی یا همان نخاله‌های ساختمانی در متن زیر می پردازیم

توده آوري نخاله های ساختمانی

مديرعامل اداره رئیس پسماند شهرداری سبزوار از جمع آوري روزمره ۱۵۰ تن نخاله های ساختمانی در سبزوار خبر اعطا کرد .

به نقل از رابطه ها عمومي شهرداري سبزوار , مجيد معنوي زاده با بيان اينكه شهرداری برای مراقبت پاکیزگی شهر و جابه جایی نخاله های ساختمانی تدابير ویژه ای در حیث گرفته است , افزود : ۳ دستگاه اتومبیل مكانيزه از طريق ۲۷ جعبه جمع آوري نخاله هاي ساختماني و عمراني مرحله شهر را انجام مي دهند .

او با اشاره به این که باکس های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای لبریز سازی دارااست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان گهگاه تا زمان زمان بيشتري در محل درخواست شده باقی میماند , اظهار داشت : ظرفیت حمل نخاله این جعبه ها ۴ تا ۵ بدن است كه بی شک اجرای طرح مديريت نخاله هاي ساختماني به محافظت زیبایی و تمیزکاری شهر و همینطور اعتنا بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان امداد می نماید .

وی یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا‌هستند یا این که در حالا ساخت و ساز می باشند , با رعایت مورد ها ایمنی و استانداردهای نظر شده در راهبرد ها نصب می شود .

معنوي زاده بابیان این‌که شهروندان هنگام ساخت و ساز یا این که انجام تعمیرات ساختمانی ملزم به استفاده از جعبه های حمل نخاله میباشند , اظهارکرد : در صورتی‌که از این جعبه ها استفاده نشود از سمت شهرداری برخوردهای ضروری صورت می‌گیرد , چون طبق ضابطه شهروندانی که نخاله های ساختمانی را در محل های غیرمجاز تخلیه نمایند با جریمه مواجه میگردند .

وی بيان كرد ; شهروندان درخواست کننده به هنگام تخریب ساختمان و تولید نخاله ساختمانی مي توانند ضمن تماس با شماره نسبت به درخواست مخازن با ظرفیت های مطلوب برای بازه زمانی مورد نیاز مبادرت و بعد از تحویل و بارگیری و اعلام دوباره به اداره پسماند نسبت به تخلیه و بارگیری نخاله و خاک مبادرت می‌شود .

حمل نخاله و مصالح بررسی وضعیت نخاله‌های ساختمانی کلیه‌ی شهرهای استان و جمع اوری ان ها

مكان هاي تعيين شده جهت تخليه خاك , نخاله هاي ساختماني و عمراني

مديرعامل اداره رئیس پسماند شهرداری سبزوار به‌دنبال به مكان هاي تعيين شده جهت تخليه خاك , نخاله هاي ساختماني و عمراني اشاره كرد و توحيد شهر بلوك ۱۰ فاز دو ضلع غربي دانش کده حكيم سبزواري , كمربندي جنوب شهر , روبري رتبه سي ان جي آزادگان و انتهاي كوره هاي آجرپزي را اعم از آن برشمرد .

وی با بيان اينكه با پيمانكاران و شهروندان خلافکار در صورت تخليه در مكان هاي غيرمجاز در تراز شهر برابر قانون مديريت پسماند اعمال قانون صورت مي گيرد , اظهار‌کرد : افراد متخلف در صورت آلودگي محيط و معابر مرحله شهر با حكم قضايي براي توشه ابتدا ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ ميليون ريال و در صورت تكرار به دو برابر جريمه قبلي , رانندگان خلافکار به ازاي هر سرويس تخليه غير مجاز مبلغ ۵۰۰ هزار ريال , رانندگان متخلف در صورت آلودگي محيط و معابر سطح شهربه ازاي هر متر مربع مبلغ هزار ريال , رانندگان كاميون هاي حمل سيمان در صورت آلودگي محيط و معابر تراز شهر به ازاي هر مترمربع ۵ هزار ريال و كليه رانندگان خلاف کار برابر ماده ۲۰ ضابطه مديريت پسماند علاوه بر مجازات هاي مذكور به يك تا آبادی هفته توقيف اتومبیل محكوم خواهند شد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *