این مقاله به شما کمک می نماید که کولر آبی را کجا نصب ونگهداری نمایید ,
لیست موضوعات:
از آنجایی کولرهای آبی در پشت بام نصب می شوند , بایستی از نظر استحکام در محلی نهاده شوند که در سقف تولید لرزش و صدا ننمایند . به عنوان مثال آنهارا نباید روی ستونها یا این که نزدیک دیوارها قرار اعطا کرد . محل قرار به دست آوردن کانالهای کولر بایستی از گذشته پیش گویی شده باشد , که در روی پشت بام محل ورود شبکه از روش اطاقک سیمانی به وسیله برزنت به کولر متصل گردد . در قسمت تحت کولر معمولا یک فریم فلزی چهار مبنا به طول حدود ۳۰ سانتیمتر قرار داده میگردد .
در تحت پایههای این کادر می بایست چهار ورقه فلزی مربعی به اظلاع ۱۰ سانتیمتر سفت جوش داده شود , تا از فرو رفتن در آسفالت پشت بام پرهیز به کار آید . یکی دیگر از نکاتی که در موقع نصب کولر لازم است به آن اعتنا شود , این است که تا حد قابلیت از لولههای دودکش و لوله چاه فاضلاب به دور باشد . این جور کولر آبی رنگ نسبت به حجم هوادهی در واحدهای حجمی ۲۰۰۰ , ۳۰۰۰ , ۳۵۰۰ , ۴۰۰۰۰ , ۴۵۰۰ , ۵۰۰۰ , ۶۰۰۰ , ۷۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ ساخته می گردند . این اعداد بر حسب فوت مکعب در دقیقه ( CFM ) میزان هوا دهی را انتخاب میکنند . راهنمای کامل تعمیر کولر آبی
این نوع موتورها از نوع قفسی ( قفس سنجابی ) با رویکرد انداز خازنی یا این که مقاومتی دو دور می باشند , که در قدرتهای متعدد ۰ . ۲۵ , ۰ . ۵ و ۰ . ۷۵ اسب بخار و فراتر نسبت به حجم هوادهی کولر انتخاب می گردند . این دسته موتورها به دلیل نداشتن کلکتور ( روتور سیم پیچی شده ) با صدای مضاعف کم , حجم , بها کمتر و قدمت طولانیتر مورد استفاده قرار می گیرند . موتور کولر دارنده دو به دور حدود ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ به دور در دقیقه است , که به اسم به دور نماید و به دور تند دارای شهرت است . ساختمان این موتورها مبنی بر سه مشخصه سیم پیچ که منش انداز دورکند و دورتند میباشند , ساخته میشوند .
در روی بدنه موتور کولر قسمت الکتریکی کلید فرار از راس موجود است که سرهای خروجی سیم پیچها و کابل محل ورود برق به آن متصل میگردد . روی نصیب کائوچویی این کلید کلمات ( COM ) مشترک ( HI ) تند ( LO ) نماید چشم می گردد . جریانی که موتور در دورهای تند و نماید میکشد , حدود یک اسب بخار و ( ۴ . ۲ آمپر ) است . برای کولرهای با حجم هوا دهی دوچندان از موتورهای سه فاز با یک به دور ( ۱۵۰۰ به دور در دقیقه ) استفاده میگردد . ساختمان کولر آبی از بخشهای مختلفی تشکیل شدهاند که آنان را بررسی میکنیم .
استاتور از سه قسمت اصلی تشکیلشده شدهاست .
این قسمت استاتور از ورقهای فولادی تشکیلشده و بوسیله دستگاه درز جوش به طور استوانهای بدون نقص در آمده است . گذشته از جوش بدنه سوراخهایی به وسیله پرس جهت تهویه روی آن تعبیه می گردد . پیشین از اینکه هسته و سیمبندی در آن قرار گیرد , روی آن آزمایشهایی انجام می گیرد . بدنه ابتدا فسفاته , آن گاه لعابکاری و سرنوشت رنگ می شود . موقعی که استاتور روی پایهاش قرار می گیرد , حتما قسمت خارج منفذ آن بایستی به جهت بالا باشد تا علیه ریزش آب و غیره نگهداری گردد
هسته الکتروموتور از ورقهای دینامو ( فولاد سیلیسدار ) که روی آن شیارهای منحصر به فرد و گوناگون تعبیه شده , تشکیلشده شدهاست . قطر داخلی هسته ۸ . ۹ سانتیمتر و ارتفاع یا این که ضخامت محوری هسته برای موتورهای ۳/۱ اسب بخار , ۴ . ۳ سانتیمتر و برای موتورهای ۲/۱ و ۴/۳ اسب بخار ۵ . ۴ سانتیمتر است .
خازن راهانداز موتور کولر
این خازن ( که با سیم پیچ راهانداز موتور بطور خصوصی قرار گرفته است ) هنگام فعال سازی موتور در مدار قرار می گیرد , و با ساخت اختلاف کار دربین جریان ولتاژ سبب جنبش موتور شده و آن گاه به وسیله کلید فرار از راءس از مدار موتور بیرون می گردد . بعداز خاموش شدن کولر مجددا کلید فراروگریز از مرکز خازن را برای شروع بعدی در مسیر جریان از می دهد
رتور هم از ورقهای دینامو ( فولاد سیلیسدار ) تشکیلشده شدهاست . در روی ورقها شیارهایی درنظرگرفته شده شدهاست که آلومینیم مذاب درآن تزریق می شود . آلومینیم مذاب پرههای خنککننده دو رمز حلقه را که میلههای روتور را اتصال کوتاه می کند , نگه میدارد . جهت سبک شدن روتور و تهویه خوبتر آن در روی هسته در قسمت مرکزی سوراخهایی تعبیه میگردد .
درپوشهای انتهایی , جزء موتور را تشکیل می دهند , که در مرکز آنان بوشهای حافظ محور رتور درنظرگرفته شده شدهاست . مال بوشها از استیل و قسمت داخلی آنها از برنز است تا علیه بارهای سنگین وزن و سبک از استحکام کافی برخوردار باشند . روی بوشها منفذی تعبیه شده که در باطن آن نمد منحصربهفرد آغشته به روغن قرار میگیرد . توجه به توصیه های ایمنی و فنی برای استفاده از کولرهای آبی و بررسی استاندارد ان ها
این کلید روی درپوش عقب الکتروموتور جای دارد و چهارسر بوسیله فیشها از پایین به آن اتصال دارااست . در قسمت رویی یا این که بیرونی کلید , یک سیم منحصربهفرد به دور فراوان که به فیشی با نماد HI که مخفف HIGH , سیم به دور کم به فیشی که به نشانه LO که مخفف LOW و سیم برق مشترک به فیش با نماد COM که مخفف ( COMON ) است , متصل میشوند .
قسمت اصلی کولر که هوای درون اطاقک را به باطن شبکه میدمد , توربین یا این که بادبزن نامیده میشود . توربین از روش یک فلکه ( مبلغی ) بزرگ با یک تسمه به فلکه موتور متصل میشود . توربین از یکسری پره که با صورت و زاویه خاصی حول یک استوانه قرار داراهستند , درست شده شدهاست .
پولی از آلومینیم کم آب تنظیم شده و انتقال اقتدار از الکتروموتور به رشته یا این که پروانه از روش آن ها انجام میگیرد . پولی کوچک روی محور موتور و مبلغی بزرگ روی محور پروانه نصب می شود . طریق قرار دریافت کردن آنها طوری است که هر دو آنان دقیقا روی یک کاغذ خیالی قرار میگیرند . در غیر این صورت سبب ساز خوردگی تسمه میگردند . روی راءس هر یک از پولیها یک پیچ مغزی جای دارد که بایستی به وسیله آچار آلن روی تراز صاف محورها تهیه و تنظیم و آنگاه سفت شود . در غیر اینصورت پس ازمدتی به طور هرزگرد جنبش می کنند .
خیابان زنجان تهران از خیابان های منطقه ۲ تهران است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود…
چاه های فاضلاب انواع بسیار زیادی دارند که با توجه به خاک منطقه کیفیت آن خاک چاه مناسب حفر می…
از کارهایی که بیشتر مردم درباره ریزه کاری های آن اطلاعی ندارند و به راحتی نمیتوانند آن را انجام دهند…
کفشور یک بخش جدا نشدنی از منازل است و هر نمونه ای از آن کاربرد های خاص خود را دارد…
بسیاری از گرفتگی های لوله های فاضلاب را می توان با روش های خانگی برطرف کرد، مانند استفاده از فنر…
لوله بازکنی در منزل روش های زیادی دارد و شاید تا به حال راه های زیادی برای باز کردن لوله…