مقایسه قیمت های سرویس و نگهداری کولر آبی در مراکز و تعمیرگاه های مختلف

با نزدیک شدن به فصل گرما , همگی به اندیشه فعال سازی و سرویس کولر آبی افتاده اند . دیدن مردی پوشال به دست در خیابان حکایت از گرمایی می نماید که‌این روز ها بر جان شهرمان افتاده .

راهنمای سرویس کولر آبی در سه سوت!

سرویس کردن کولرهای آبی از آن دست کارهایی است که با تندستی و بهداشت خانوار و رفاه همگانی شهروندان در رابطه است .
عدم دقت به سرویس کولر , خیر صرفا سبب به ارتقاء هزینه آب و برق مصرفی می شود بلکه قادر است آلرژی های تنفسی و بیماری های سیستم تنفس را هم تشدید نماید . با یک‌سری راهنمایی بی آلایش سرویس کولر آبی را انجام دهید .

سرویس کولر آبی

طریقه سرویس کولر آبی

فبل از هر چیزی برق کولر را جدا فرمایید .
خوب تر است پوشال را سالانه تعویض نمائید .
پارچه برزنتی در نگهداری باد کولر تاثیر گذار است برزنت های مخدوش و ترک دار بایستی تعویض شود .
قطعات مکانیکی کنترل و محل اتصال محور توربین هوا به بولبرینگ را روغن کاری نمایید .
تسمه گرداننده موتور را تهیه و تنظیم نمایید احتمال دارد تسمه نیاز به تعویض داشته باشد .
واتر پمپ را از رسوبات تمیز کرده و روغن کاری نمایید .
تشتک تحتانی را منزه کرده و از سلامت بودن مسیر آب مطمئن گردید .
لقی موتور را با یک واشر تهیه نمائید .
یاتاقان ها را از حیث تلاش و روغن کاری نظارت فرمایید .

سرویس و نگهداری کولر آبی

جهت محافظت درست از کولر آبی او‌لین نکته ای می بایست رعایت شود محل نصب کولر آبی میباشد . جهت گزینش محل نصب کولر آبی موارد ذیل را رعایت کنید :

همت نمایید محلی که جهت نصب کولر آبی در لحاظ میگیرید سایه باشد و یا این که در سا‌عتها کمتری از روز پایین تابیدن بدون واسطه فروغ و روشنایی آفتاب باشد .
ترجیحاً کولر آبی رنگ را نزدیک دیوارها یا این که ستون ها نصب فرمائید تا لرزش کمتری داشته باشد .
برای بالا نگه داشتن کولر از یک چهارپایه درست شده از نبشی ۲ . ۵ یا این که ۳ با طول حدوداً ۳۰ سانتیمتری به کار گیری فرمائید .
کولر آبی رنگ را با مسافت زیاد از دودکش ها و هواکش ها و لوله های ونت فاضلاب قرار دهید تا قابلیت مکش هوای خروجی و بوهای نامطبوع به درون کولر به دست کم رسد .
بمنظور جلوگيري از اتلاف انرژی و لرزش کولر آبی در محل اتصال كولر به كانال ها بايد از برزنت استفاده شود .

سرویس کولر آبی توضیح مفید نکاتی حیاتی در مورد تعمیرات کولر آبی با شروع فصل گرما

جهت به کارگیری باصرفه از کولر آبی‌رنگ , هنگام روش اندازي آن در ابتداي فصل گرما موارد ذیل را رعایت کنید :

بایستی پوشال های کولر آبی را هرساله در اولِ فصل گرما و نقط ی اوج استفاده از آن تعویض فرمایید , ولی در صورتیکه به هر عاملی نتوانستید پوشال های کولر آبی را تعویض فرمایید , شایسته ترین رویکرد برای خلاص شدن از باکتری های رویش کرده در پوشال ها این است که محلولی دربرگیرنده ۱۰ درصد پرکلرین ( که یک ماده ضد عفونی کننده است که در بازار با درصد ۶۰ یا این که ۷۰ درصد بفروش میرسد و بیشتر برای ضدعفونی کردن میوه ها و صیفیجات مورد به کار گیری قرار میگیرد ) و ۹۰ درصد آب صحیح فرمائید و در کف کولر بریزید تا با روشن کردن واتر پمپ این محلول کاملاً روی پوشال ها را بپوشاند و پوشالها را از وجود گونه های قارچ ها و باکتری ها و . . . منزه کند .

در حالتی‌که کولر آبی شما از گونه تسمه دار است همت فرمائید هرساله با آغاز فصل گرما نسبت به بررسی سالم تسمه آن هم مبادرت کنید تا در فصل گرما با ایراد پاره شدن تسمه مواجه نشوید . همینطور اعتنا داشته باشید تسمه و فلكه هاي ( پولي ) موتور و حرفه هوادهی بايد در يك امتداد باشند تا موجب لنگي وساييدگي تسمه و لرزش موتور کولر آبی نشود . در صورت وجود ساييدگي وبريدگي تسمه آن را تعويض كنيد .

كف كولر را با آب شست وشو دهید تا کاملاً منزه شود و در صورت زنگ زدگي نسبت به ترمیم آن مبادرت کنید . ( اما خوب تر است هرساله با آغاز فصل سوز و سرما و از کار انداختن کولر آبی‌رنگ , آب باقی‌مانده در کولر را خالی نموده و محل هاي زنگ زده را ضد زنگ زده ورنگ كاري نماييم . )

امکانات داخلی اعم از یاتاقان , حرفه هوادهی سانتریفیوژ و . . . کولر آبی را یکبار به وسیله آب شست و شو دهید و بعداز کم آب شدن آن را روغن کاری فرمایید و از روان کار کردن این قطعات اطمینان حاصل فرمائید .

به دلیل وجود املاح بسیار در آب های لوله کشی , بدنه کولر آبی‌رنگ و بخصوص پمپ هاي آب کولر آبی رنگ بشدت رسوب می‌گیرند و احتمالا پس از گذشت یک فصل صحیح کار نکنند و احتیاج به منزه شدن و یا این که در برخی مواقع ردوبدل دارا هستند در‌این حالت آن‌ها‌را از جاي خویش بیرون كرده و رسوب اطراف پروانه ها را تميز كنيد همچنين صافي آن را تميز كرده ودر جاي خویش قرار دهيد .

هنگام روشن كردن كولر ابتدا به زمان روستا دقيقه پمپ آب را روشن كرده تا پوشال ها کاملاً خيس شوند همینطور قبلی از روشن كردن موتور كولر آبی هر سال در اولِ فصل گرما پارچه بزرگي را خيس نموده و به طور همزمان جلوي همگی دريچه ها گرفته تا ذرات زنگ و گرد و خاك باطن شبکه ها را به خویش گرفته و هوای درون را كثيف نكند . بهترین مدل کولرآبی در بازار ایران کدام است ؟

در پايان فصل گرما آب موجود در کف کولر آبی رنگ را خالي كرده و روي كولر را با برزنت یا این که پلاستیک بپوشانيد . و شير فلكه آب محل ورود به کولر آبی رنگ را ببندید .

  سرویسکار کولر آبی تهران

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *