روشهای رفع گرفتگی چاه حمام

امروزه در تمامی منازل از حمام های شخصی استفاده می شود و استفاده از حمام های عمومی تقریباً منسوخ شده است.
یکی از معضلاتی که در حمام های منازل پیش می آید گرفتگی چاه حمام می باشد به صورتی که دیگر آب از کفشور حمام پایین نمی رود و در کف حمام جمع می شود که این منظره برای فردی که داخل حمام است بسیار منزجرکننده می باشد. این اتفاق به علت های گوناگون رخ می‌دهد اما اگر راه مقابله با آن را بشناسید می توانید خودتان در منزل برای رفع گرفتگی چاه حمام اقدام کنید.

اگر مایل نبود خودتان این کار را انجام دهید با مراجعه به سایت “برچسب barchasb” می توانید از خدمات فنی لوله بازکنی آن استفاده کنید.

علت گرفتگی چاه حمام

معمولاً  گرفتگی چاه حمام یا سینک ظرفشویی به علت ورود موادی هستند که می‌توانند به مرور لوله ها را مسدود کنند و راه آب را ببندند، لذا باید برای رفع گرفتگی چاه این مواد را  از بین ببریم.در ادامه می خواهیم روش های از بین بردن گرفتگی های چاه حمام را با توجه به علتهای مختلف بیان کنیم. برای اینکه مطالب بیشتری در مورد روش های بر طرف کردن گرفتگی چاه حمام بدانید می توانید به مقاله ۵ روش آسان برای رفع گرفتگی چاه حمام در سایت برچسب مراجعه کنید.

روش های باز کردن چاه حمام

معمولاً در قدم اول برای رفع گرفتگی چاه حمام باید دید که علت گرفتگی چاه حمام چیست؟ و متناسب با علت گرفتگی از راهکار مناسبی استفاده کرد این روشی است که معمولا افراد لوله بازکنی که خدمات لوله بازکنی هم می دهند از آن استفاده می کنند. همین امر باعث شده که ما به چند راهکار مختلف اشاره کنیم:

رفع گرفتگی چاه حمام

باز کردن لوله چاه حمام با ریختن آب جوش

این روش رفع گرفتگی چاه حمام معمولاً برای لوله های فلزی به کار می رود، به این صورت که آب جوش را با فشار بالا وارد لوله کرده و صبر می کنند تا لوله باز شود. فقط باید توجه کنید که اگر لوله های شما انواع پی وی سی هستند از این روش برای گرفتگی چاه حمام استفاده نکنید چراکه لوله شما را جمع کرده و کار لوله بازکنی را دشوار می‌کند.

ترکیب جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه می تواند ترکیبی موثر و عالی برای رفع گرفتگی چاه حمام باشد البته در صورتی که گرفتگی آن نه چندان شدید باشد لذا شما در هنگام رفع گرفتگی چاه حمام مقداری جوش شیرین داخل چاه ریخته و بعد از مدتی سرکه را وارد لوله کنید ترکیب این دو با هم باعث از بین رفتن رسوبات و چربی ها و مواد زائد می شود که در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه لوله باز می شود و باید لوله را با آب شست.

استفاده از تلمبه دستی

در زمانی که داخل داخل لوله حمام وسیله ای افتاده، مثل یک تکه صابون کوچک برای رفع گرفتگی چاه حمام باید با تلمبه دستی اقدام به باز کردن و رفع گرفتگی چاه حمام کنیم برای این کار بهتر است ابتدا مقدار شیر آب را باز کنید تا دور لوله را بگیرد و تلمبه دستی بهتر عمل کند

نکته: بهتر است برای جلوگیری از گرفتگی چاه حمام از صافی های آن استفاده کنید و بعد از استحمام حتماً باید حمام را بشویید و با آب داغ به مدت چند ثانیه داخل لوله چاه حمام را بگیرید

 

 

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *