علت اصلی سیفوناژ

معمولا در هر منزل یا اداره ای، در سیستم لوله کشی فاضلاب آن از سیفون استفاده شده است،و وظیفه سیفون فاضلاب این است که با جمع شدن آب و در داخل سیفون از ورود حشرات موذی مثل سوسک و بوی بد جلوگیری می کند، حال ممکن است به دلایلی سیفوناژ یا خالی شدن آب سیفون رخ دهد، که در اینجا می خواهیم در مورد همین مطلب یعنی سیفوناژ و علت های آن صحبت کنیم.

سایت برچسب برای شما عزیزان مقالات زیادی در زمینه لوله کشی و مسائل مربوط به آن منتشر کرده که به صورت رایگان می توانید از آنها استفاده کنید، و علاوه بر آن می تواند بهترین لوله بازکن ها را در سراسر تهران مثل خدمات لوله بازکنی در شمال تهران و یا جنوب تهران و خلاصه در همه مناطق تهران به صورت شبانه روز ارائه کند.

سیفوناژ چیست؟

واژه ی سیفوناژ شاید خیلی آشنا نباشد ولی معنایی ساده دارد و آن هم به معنای کم شدن و خالی شدن آب سیفون می باشد که ممکن است به دو علت، تبخیر آب سیفون و یا مکش آب سیفون به داخل فاضلاب که معمولا به مکش آب سیفون به داخل فاضلاب در اصطلاح سیفوناژ می گویند.

سیفوناژ و علت های آن

اگر می خواهید مطالب بیشتری در مورد سیفوناژ بدانید و یا اینکه آموزش لوله بازکنی در منزل را به صورت رایگان مطالعه کنید می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید و در بخش مقالات مطلب مورد نیاز خود را مطالعه نمایید.

مکش آب توسط لوله های فاضلاب چگونه رخ می دهد؟

علت اصلی سیفوناژ مکش آب از سیفون به داخل لوله ها فاضلاب است، مثل همان عمل بنزین کشیدن است که با ایجاد خلاء در یک طرف شلنگ بنزین از باک وارد شلنگ شده و درظرف دیگر خالی میشود.

با توجه به مطلب بالا حال اگر شما به یک باره حجم زیادی آب وارد لوله های فاضلاب کنید سیفوناژ رخ می دهد، چرا که این حجم آب وقتی در مسیر است در پشت سر خود خلاء ایجاد می کند و آب سیفون را به پایین می کشد.

البته برای بررسی اینکه سیفوناژ به چه علت رخ داده است و یا اینکه اگر گرفتگی لوله های منزل شما زود به زود اتفاق می افتد می توانید به سرویس لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران مثل خدمات لوله بازکنی شرق تهران تماس گرفته و از آنها بخواهید که مشکل خود را حل کنند.

نکته!! البته ممکن است سیفوناژ به علت شیب تند لوله ها و لوله کشی اشتباه هم پیش بیاید که در این صورت اگر در مرحله ساخت باشید می توانید کاری انجام دهید و در غیر این صورت کاری از دست شما بر نمی آید و باید با گذاشتن درب پوش بر روی محل توالت و سینگ ظرفشویی و روشویی تا حدی جلو این امر را بگیرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *