شوفاژ

چطور می توان هواگیری رادیاتور شوفاژ و پکیج را انجام داد

شاید شما هم از این قبیل افرادی باشید که پس از شروع فصل سرما برای هواگیری پکیج یا شوفاژ نیاز به افراد فنی داشته باشید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا با این مطلب آموزش نکات لازم در خصوص انجام هواگیری رادیاتور را خدمت شما توضیح بدهیم تا در صورتیکه امکان آن را داشته باشید بتوانید نسبت به هواگیری پکیج به صورت مستقل و بدون نیاز به افراد فنی انجام بدهید.

شوفاژ

نحوه هواگیری شوفاژ به شکل صحیح

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هواگیری شوفاژ تقریبا کاری است که به راحتی انجام می شود برای شروع کار کافیست با یک آچار مخصوص، پیچی که در بخشی از گوشه‌های رادیاتور قرار دارد را کمی باز کنید البته لازم نیست که تا آخر این پیج را به صورت کامل وارد کنید چرا که اگر این پیج را به صورت کامل باز کنید این امکان وجود دارد که نتوانید فشار آبی که خارج میشود را کنترل کنیم. مدل های مختلف تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

این عمل برای تک تک رادیاتورها باید انجام شود. و اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید. آیا ترتیب انجام این کار مهم است؟ در جواب باید گفت بله ترجمه از اولین رادیاتوری که لوله به آن وصل می‌شود شروع کنیم و به همین ترتیب ادامه دهید. روشهای دفع فاضلاب خانگی و صنعتی

نگران نباش خروج مقدار کمی آب از رادیاتور مشکلی به وجود نمی آورد. میزان آب خروجی به فشار محبوس در رادیاتور برمی‌گردد. اندازه هوای محبوس بیشتر باشد فشار آب خروجی بیشتر میشود بنابراین ظرف آب در دسترس داشته باشید. چنانچه حجم آب خروجی از رادیاتور افزایش یافت، هیچ جای نگرانی نیست بگذارید خروج آب ادامه یابد هواگیری به طور کامل انجام شود.

یک سوال متداول چه زمانی هواگیری رادیاتور را شروع کنیم؟

با شروع فصل سرما بعد از غیر فعال کردن سیستم گرمایشی هواگیری انجام شود. در این راستا به سه نکته دقت کنید

  • مورد اول: اگر بعد از روشن کردن سیستم گرمایشی منزل و محل کار شما گر نشد یکی از نشانه هاست که هواگیری را آغاز کنیم.
  • مورد دوم: چنانچه بخشی از رادیاتور گرم و بخش دیگر آن سرد بود نشان مشکل در رادیاتور است. لذا در این زمان بهتر است به هواگیری بپردازید.
  • مورد سوم: چنانچه صدایی مانند صدای چکه کردن آب از رادیاتور به گوشتان رسید برای رفع آن می توانید هواگیری رادیاتور را انجام دهیم.

از نکات قابل توجه اشتباهات متداول می‌توان یادآور این نکته شد هنگام هواگیری پکیج باید روشن باشد همچنین بهتر است از تنظیم صحیح فشار پکیج اطمینان حاصل کنیم.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *